Eresbil Berriak
KULTURA FABRIKAK: MATERIAL ELEKTRIKOTIK MUSIKA – DOKUMENTAZIORA. BISITA KOMENTATUA
Eresbilek gaur egun Musikaren Euskal Artxiboa kokatzen den eraikinaren historia ezagutzera gonbidatzen zaitu, industria ondarearen berrerabileraren eta kultura-helburutarako eraldaketa arkitektonikoaren adibide nabarmen bat.
Bisitaldian eraikinaren historia eta artxibo eta dokumentazio erabiletarako egokitze-prozesua ezagutzeko aukera egongo da, baita Eresbilek musika ondarearen berreskuratze eta kontserbazioan egiten duen lana ere.



RESULTADO FINAL DE LAS PRUEBAS PARA LA PROVISIÓN DEFINITIVA DEL PUESTO DE TÉCNICO MEDIO DE DOCUMENTACIÓN MUSICAL NOTADA
RESULTADO FINAL DE LA PRUEBA
Musika dokumentazioko erdi mailako teknikariaren lanposturako behin betiko betetzeko lehen fasearen emaitza
Musika-notatuko dokumentazioko erdi mailako teknikariaren lanpostua betetzeko hautaketa-prozesuan onartutakoen eta bazter-utzitakoen zerrenda
Musika Dokumentazioko Erdi Mailako Teknikari lanpostua betetzeko hautaketa-prozesuan onartutakoen eta bazter-utzitakoen zerrenda
Onartutako eta baztertutakoen zerrenda. Listado de admitidos y excluidos
Eresbil – Lan eskaintza

Diego Martin-Etxebarria: “Musikastek etxeko musika sustatzen du, ez bakarrik entzuleen artean, baita profesionalen artean ere”
Andra Mari Abesbatzak eta Euskadiko Orkestrak Musikaste jaialdiari bukaera polita emango diote. Larunbat honetan izango da, 19:00etan, Lekuona Fabrikan. Diego Martin-Etxebarria Euskadiko Orkestra taldearen zuzendariaren esanetan, “marketin gaitasuna hobetu beharko genuke etxean gozatzeko eta gure lurraldeko musika bitxiak arrakasta handiagoz esportatzeko”.
– Nolakoa izan da zure lana programako obrak ulertzeko eta Euskadiko Orkestrako musikariei helarazteko?
– Hasieratik oso lan zabala izan da. ‘Mirentxu’ izan ezik, gainerako lanak ezezagunak ziren niretzat. Hasteko, egileei eta haien konposizioaren testuinguruari buruzko informazioa bildu behar izan dut. Operetatik datorren musikaren kasuan, ‘Mirentxu’ eta ‘Leidor’, kontatzen duten istoriotik abiatuta lan egiten dut. Une bakoitzean argumentuz zer gertatzen ari den jakin behar dut, musikak antzerki-ekintzaren zentzu bera har dezan. ‘Tenpluaren Sinfoniaren’ 3. mugimendua ere ipuin batean oinarritzen da, konpositoreak berak azalduta, eta ideia hori oso baliagarria zait diskurtso musikala egituratzeko. ‘Concerto grosso’ren kasuan, eduki extramusikal batean oinarrituta ez dagoenez, musikaren beraren egiturak gidatzen nau prozesuan.
– Euskadiko Orkestrak eta Andra Mari abesbatzak Musikaste itxi dute berriro, zeintzuk dira kontzertuaren gakoak?
– Estiloen aniztasuna da programaren gauzarik azpimarragarriena. Konpositore bakoitzak oso hizkuntza berezia du, nahiz eta bi korronteetan pentsa genezakeen: Eduardo Mocoroa eta Jesus Guridi, operetako konpositoreak, euskal folklorean gehiago oinarritzen dira; Carlos Basurkok eta Gabriel Loidik, berriz, hizkuntza abangoardistagoa garatzen dute, baina beti estetika guztiz ulergarria eta publikoarengandik hurbilekoa mantenduz.
– Zer transmititu nahiko zenioke jendeari?
– Musikarekiko poza. Beti saiatzen naiz gogoratzen zergatik hasi nintzen musika tresna bat jotzen: dibertigarria zen eta hala izaten jarraitu behar du, profesionalizatu arren. Eszenatoki batera igotzean, nire helburua ondo pasatzea da, eta nirekin batera gozatzea bai publikoak, bai nirekin doazen musikariek.
– Zer nabarmenduko zenuke Musikastek euskal musikaren panoramari egindako ekarpenetik?
– Programa hau errepertorioaren aurkikuntza izan da niretzat ere. Horrek esan nahi du Musikasteren jarduera funtsezkoa dela etxeko musika sustatzeko, ez bakarrik publiko orokorraren artean, baizik eta askotan gugandik hain gertu ditugun mirariak ahazten ditugun profesionalen artean. Txalotu egiten dut alemaniarrek zein italiarrek nola sustatu duten euren musika. Marketin-gaitasuna hobetu beharko genuke etxean gozatzeko eta gure lurraldeko musika-bitxiak arrakasta handiagoz esportatzeko.