A212 FUNTSA – JOSÉ ANTONIO MEDINA LABRADA
Gazte-gaztetatik, musikarako dohainak eta bokazio artistikoak erakutsi zituen. Pianoan Mercedes Murielekin hasi zen; 9 urterekin Sevillako Musika Kontserbatorioan sartu zen eta Clara Peraltó andrearekin ikasi zuen.
1946an Bartzelonara joan zen musika ikasketak zabaltzera. Han Frank Marshall (1883-1959) maisuarekin ikasi zuen eta ondoren Udal Goi Kontserbatorioan Carlos Pellicerrekin.
1952an, Bartzelonako Udalak beka eman zion, eta Sienara joan zen bere piano-teknika hobetzeko, Guido Agostirekin Chigiana Akademian. Ondoren, Napolira joan zen eta han Paolo Denzarekin lan egin zuen.
Musika lengoaia berriekin oso interesatua eta irekia, konpositore garaikideen errepertorio zabala bereganatu zuen, horietako batzuk orduan oraindik ez oso ezagunak (Auric, Honegger, Ibert, Poulenc, Bartók, Hindemith, Khachaturian, Caggiula, Casella, Malipiero, Respighi, Pick- Mangiagalli).
1955ean, Sevillako Katedraleko Kapera Maisu eta Lehen Organista zen Norberto Almandoz musikagile eta musikologoak bultzatuta, Donostiako Kontserbatorioko oposaketara aurkeztu eta plaza eskuratu zuen, eta bertatik lan pedagogiko eta musikal handia egin zuen.
FUNTXAREN FITXA
IDENTIFIKAZIOA
- Funtsaren kodea: E RE A212
- Izenburua:José Antonio Medina Labrada
- Datak: 1944-1981
- Tamaina eta euskarria: 1,50 m (5 kutxa)
TESTUINGURUA
- Sortzailearen izena: Medina Labrada, José Antonio (1926-1983)
- Datu biografikoak: Gazte-gaztetatik, musikarako dohainak eta bokazio artistiko goiztiarra erakutsi zituen. Mercedes Murielekin hasi zen pianoan, modu pribatuan, eta 9 urterekin Sevillako Musika Kontserbatorioan sartu zen. Clara Peraltó andrearen klaseetan eman zuen izena, eta harekin egin zituen piano-ikasketak, 15 urterekin Karrera Amaierako saria eskuratuz.
Irakasle ikasketak egin zituen Sevillako Unibertsitateko Filosofia eta Letren Fakultatean, eta 1945ean oposaketak irabazi zituen.
1945ean, Malagako Elkarte Filarmonikoak bost urtean behin antolatzen zuen Barranco Saria ahobatez irabazi zuen.
1946an Bartzelonara joan zen musika ikasketak zabaltzera. Han Frank Marshall (1883-1959) maisuarekin ikasi zueneta ondoren Udal Goi Kontserbatorioan Carlos Pellicerrekin, non 1951n Ohorezko Aipamenaren Birtuosismo Diploma lortu zuen. Aldi berean, Contrapunto, Fuga eta Konposizioa landu zituen Joaquín Zamacois (1894-1976) maisuarekin.
Orduan, bere lehen musika lanak aurkeztu zituen Piano, Ahotsa y Pianoa, Abesbatza eta Flauta eta Pianorako, eta horietako batzuk, Humoresca edo Impromptu kasu, oso harrera ona izan zuten kritikaren eta publikoaren aldetik.
1952an, Bartzelonako Udalaren beka bati esker, Sienara joan zen pianoa Guido Agosti (1901-1989) maisuarekin hobetzeko Chigiana Akademian. Ondoren, Napolira joan zen, eta han Paolo Denza (1893-1955) maisuarekin lan egin zuen.
Musika lengoaia berriekin oso interesatua eta irekia, konpositore garaikideen errepertorio zabala bereganatu zuen, horietako batzuk orduan oraindik ez oso ezagunak (Auric, Honegger, Ibert, Poulenc, Bartók, Hindemith, Khachaturian, Caggiula, Casella, Malipiero, Respighi, Pick- Mangiagalli).
Espainiar musikagileei atal garrantzitsu bat eskaini izan zien beti, Albeniz, Falla, Granados edo Turinaren obra ugari interpretatuz. Baina garai hartan hain ezagunak ez ziren Manuel Castillo, Halffter, Mariani, Palau, Mompou, Rodríguez Albert, Aita Donostia, Usandizaga, Beobide, Garbizu edo Escudero maisuen lanak ere jakitera eman zituen.
1955ean, Norberto Almandoz musikagile eta musikologoak (1893-1970) bultzatuta Donostiako Udalaren katedrarako oposizioetara aurkeztu zen.
Oposizio hori gainditu ondoren, hiri horretako Kontserbatorioan piano katedradun gisa jardun zuen aldi berean, errezitaldi eta bira ugari egin zituen Espainiako hainbat eskualdetan, eta hainbat orkestrarekin aritu zen, hala nola Donostiako Sinfonikoarekin, Granadako Orkestrarekin edo Sevillako Orkestra Betika Filarmonikoarekin. Orkestra horietako bakarlaria izan zen askotan.. - Historia artxibistikoa: Funtsa Donostian gordetzen zen, Merçé Domingo emaztearen etxean, eta Mercedes Medina alabarenean.
- Sarrerari buruzko datuak: José Antonio Medinaren familiaren dohaintza, 2022an.
EDUKIA ETA EGITURA
- Garrantzia eta edukia: José Antonio Medinak sortutako partituren eskuizkribuak eta askotariko dokumentazioa biltzen ditu: ziurtagiriak, programen bilduma, prentsa-zatiak, argazkiak, soinu-erregistroak, gutunak eta dokumentazioa.
- Antolamendua
- A – Obra propioa
- B – Biblioteka Pertsonala
- C – Programak
- D – Didaktika ikasle gisa
- E – Didaktika irakasle gisa
- F – Dokumentazio pertsonala
- Sarrera berriak: 2023ko urtarrilaren 12an, Blas Medina Martín autore dramatikoaren arbelezko diskoak sartu ziren, Mercedes Medinaren etxean zeudenak.
IRISPIDEA IZATEKO ETA ERABILTZEKO BALDINTZAK
- Irispidea izateko baldintzak: Ikertzaileentzat sarbide erreserbatua
- Kopiak egiteko baldintzak: Aldez aurretik eskatuta, erabilera pribaturako eta ikerketarako soilik
- Dokumentuen hizkuntzak: Gaztelera nagusiki
- Deskribapenerako baliabideak: Sofia Pedrerak 2023an egindako katalogoa File Maker-en, arbelezko diskoak Jaione Landabereak katalogatu ditu Absys-en
ERLAZIONATUTAKO DOKUMENTAZIOA
- Dokumentu originalen kokalekua: José Antonio Medinaren liburutegi pertsonala Mercedes Domingo emaztearen etxean dago, Donostian
DESKRIPABEN KONTROLA
- Egiletza eta datak: Pello Leiñenak 2023ko abuztuaren 23an egindako deskribapena
- Egiletza eta datak: ISAD (G)